logo mollema

Werving van personeel met marketingaanpak door MODEO

De eigenaar van H.W. Mollema Hoveniers- en Bestratingsbedrijf uit Hallum zocht een creatieve oplossing voor de vele openstaande vacatures. MODEO bedacht en organiseerde een social media campagne en adviseerde bij de sollicitatieprocedure.

Communicatie

De vraag was iets origineels te bedenken dat paste bij de stijl van H.W. Mollema. Het werd deze communicatie aanpak:

  • Allereerst maakte ik een ‘snelle’ video die via social media verspreid werd door het personeel. Deze video is duizenden keren gedeeld en geliked op Linkedin, Instagram en Facebook.
  • Kandidaten konden eenvoudig reageren naar een nieuw Whatsapp-nummer want een brief en uitgebreid CV leek mij niet noodzakelijk bij de functies en doelgroep
  • Verder raadde ik aan om een korte speeddate te organiseren met alle kandidaten. Op één dag iedereen kort spreken en een eerste selectie maken. Efficiënt voor alle betrokkenen.

De foto’s voor de video kreeg ik van Mollema en een aantal foto’s maakte ik zelf. De videomontage heb ik gemaakt met Adobe Premiere Pro.

Resultaat

Het vinden van personeel in deze branche blijft een groot probleem. Maar naast het vervullen van enkele vacatures bracht deze social media campagne ook veel promotionele waarde voor het bedrijf zelf.Videomontage en vacature campagne door MODEO